Ken je die tegeltjes die je vooral vroeger op de wc zag hangen? Misschien heb je zelf ook wel zo’n tegeltje hangen met één of andere wijze spreuk erop.
Zo kan ik mij deze goed herinneren: “Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet”.
Ken je ‘m?
Maar waar komt zo’n ‘wijsheid’ eigenlijk vandaan?
Het bizarre, wat ik de afgelopen jaren ontdekt heb is dat deze oubollige ‘wijsheid’, heel erg waar is…
De Mind Spiegel
Ik heb het regelmatig over manifestatie en hoe je innerlijke wereld feitelijk je uiterlijke wereld creëert.
Veel mensen weten dat tijd een illusie is. Verleden, heden en toekomst, bestaan in feite niet. De wereld is wat dat betreft een illusie, maar wel eentje die er vreselijk realistisch uitziet.
Het is net zoiets als een filmrol die uit afzonderlijke beeldjes bestaat. Beeldje na beeldje wordt afgespeeld. Wanneer je het beeldje van je nu verandert, dan wordt dat beeldje zo geprojecteerd op het scherm. Verander je nu-moment, en je toekomst-moment verandert vanzelf mee.
Wat heb jij te wensen?
Ga je bij wijze van spreken nu linksaf, dan bestaat je toekomst uit dingen die op het linkerpad tegenkomt. Neem je nu het besluit om rechtsaf te gaan, dan is je toekomst anders. Maar hoe weet je wat je moet doen? Welke afslag moet je nemen?
Eén ding is zeker en dat is dat wanneer je nu iets in gedachten voorstelt, ook al is het (nog) niet waar, je daarmee je brein feitelijk de opdracht geeft om die kant op te gaan.
In feite geef je via je onderbewustzijn het universum de opdracht te realiseren wat jij in gedachten hebt.
Het Probleem
Uiteindelijk begint alles met een gedachte. Wanneer deze gedachte vorm krijgt kan deze omgezet worden in realiteit. Het werkt als een soort innerlijke spiegel. De Mind Spiegel.
Jouw buitenwereld… je fysieke wereld is dan ook veel meer dan je je realiseert een weerspiegeling van je innerlijke wereld.
Het gevaar is echter dat veel mensen niet precies weten wat ze willen. En áls ze het wel weten, maken ze vaak de fout dat ze hun gedachten verkeerd gebruiken. En dat leidt tot het volgende probleem:
Het is niet zo dat ze niet manifesteren. Nee… ze manifesteren wat ze niet willen!
Johan
Ik sprak laatst met Johan. Hij is ZZP’er en erg down-to-earth. Zijn probleem was dat hij maar moeilijk klanten kon krijgen voor zijn bedrijf. Hij had zo’n beetje alles gedaan dat volgens hem mogelijk was. Hij had een goed product, zijn marketing was op orde, hij adverteerde op Facebook en bereikte de juiste mensen. En toch leverde dat niet meer op. Hij twijfelde aan zichzelf.
Hij had er zelfs een verkoop-specialist bijgehaald en die zei dat het proces dat hij toepaste op zich prima was. Niks mis mee. Maar waarom lukte het dan niet? Waarom bleef het verwachtte succes uit?
Het was een probleem dat hem al zolang hij zich kon herinneren achtervolgde.
De aap kwam uit de mouw
Ik had een heel gesprek met Johan en uiteindelijk kwam de aap uit de mouw. Ik vroeg hem te beschrijven hoe hij zelf was als hij iets kocht. Ik had het niet over dagelijkse dingen, maar over grotere aankopen.
“Hoe doe jij dan? Ben je besluitvaardig of denk je er goed over na?”
Hij zei dat hij heel verstandig was en altijd drie keer nadacht over dat soort uitgaven.
En geloof het of niet. Dát was zijn probleem.
Ik legde hem uit hoe de mentale spiegel werkt. Ik zei:
“Hoe JIJ bent, Johan, zo zullen je klanten ook zijn. Als jij twijfelt, trek je klanten aan die ook twijfelen. Als jij besluitvaardig bent, trek je klanten aan die ook besluitvaardig zijn. Als jij vaak klaagt tegen jouw leveranciers, zul je klanten aantrekken die bij jou komen klagen. Als jij verstandig bent en heel lang nadenkt over een aankoop, zul je klanten aantrekken die op precies dezelfde manier goed nadenken.
Ben je slecht van betalen? Wat voor soort klanten denk je dan aan te trekken? Juist… kanten die ook slecht van betalen zijn naar jou toe! Ben je goed van betalen? Dan werkt het net zo. Je zult klanten aantrekken die ook goed van betalen zijn.
Weet je Johan, de wereld zit toch echt anders in elkaar dan wat je met je fysieke ogen kunt zien.
Want… die klanten, die bestaan eigenlijk niet. Net zoals heden, verleden en toekomst eigenlijk illusies zijn. We zitten in een soort hologram. Het is niet gemakkelijk uit te leggen, maar als jij je gaat gedragen als voorbeeld voor je klanten, dan zul je klanten creëren, manifesteren, aantrekken, hoe je het ook maar noemt, die dat voorbeeld volgen. En zo werkt het altijd. Niet alleen op zakelijk gebied, maar op elk gebied in je leven.
Ben jij besluitvaardig, dan trek je besluitvaardige klanten aan!
Zeg me wie je vrienden zijn en ik vertel je hoe jij bent. Jouw hele wereld is een afspiegeling van hoe jij bent. Verander je iets in jezelf, dan verandert jouw wereld heel snel mee.
En weet je… ik weet ook niet precies wat het mechanisme hierachter is. Maar wat ik wel weet uit eigen ervaring en uit de ervaring van inmiddels honderden cliënten dat het elke keer hetzelfde werkt.”
En zo zette ik Johan aan het denken.
Denk even terug aan dat tegeltje… Het is niet voor niets dat mensen dit soort spreuken bedenken.
Leer succesvol de juiste dingen te manifesteren
Wil je dingen manifesteren? Zorg er dan voor dat je exact weet wat je niet en wel wil. Gebruik daarbij de juiste woorden en creëer de juiste gedachten-energie. En er zijn nog een paar dingen die je moet weten, om succesvol te leren manifesteren.
Als je hier meer over wilt weten en het manifestatieproces goed wilt leren, dan heb ik een mooie cursus voor je. Hiermee leer je alle benodigde stappen op de enige juiste manier uitvoeren.
Want onthoud dat het probleem meestal niet is dat je niet manifesteert, maar dat je manifesteert wat je niet wilt.
Met deze cursus los je dat probleem op en manifesteer je snel wat je wel wenst.
De cursus bestaat uit twee delen. Een theorie deel, waar je in een half uurtje klaar mee kunt zijn en een praktijkdeel. In dat praktijkdeel ga je het geleerde realiseren. Ik neem je als het ware bij de hand en leid je door het gehele proces heen.
Zo leer je gegarandeerd op de juiste manier manifesteren en zul je ontdekken hoe leuk dat is.
Klik hier om hem te downloaden